Sme tu pre vás 10:00 - 18:00 tel. 0903 394 325 , info@pfb.sk
contact@wix.com
+123-456-789
© 2035 by The Clinic.Powered and secured by Wix
Všeobecné obchodné podmienky
Firma: Roman Zimčák - Passion
IČO: 41338766
DIČ: 1074655714
so sídlom: Lermontovova 3, 811 05 Bratislava
zapísanej v OÚ BA Číslo živnostenského registra: 110-151771
kontaktní údaje:
email info@pfb.sk
telefón 0903 394 325
1. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tieto Všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „VOP“) sú obchodnými podmienkami Roman Zimčák – Passion, Lermontovova3, 811 05 Bratislava, IČO: 41338766, (ďalej len „obchodník“), ktoré upravujú vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vzniknuté v súvislosti alebo na základe kúpnej zmluvy (ďalej len „kúpna zmluva“) uzatváranej medzi obchodníkom a spotrebiteľom (ďalej len „spotrebiteľ “) prostredníctvom internetového obchodu obchodníka za účelom kúpy tovaru alebo služieb (ďalej len „tovar“ alebo “vec”). Internetový obchod je obchodníkom prevádzkovaný na internetovej adrese www.pfb.sk, a to prostredníctvom webového rozhrania (ďalej len „webové rozhranie obchodu“). Všetky zmluvné vzťahy týkajúce sa internetového obchodu www.pfb.sk sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Vzťahy neupravené týmito VOP sa riadia zákonom č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v platnom znení (ďalej len "Občiansky zákonník"), zákonom č. 108/2024 Z.z. zákon o ochrane spotrebiteľa, a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len "zákon o ochrane spotrebiteľa") ako aj zákonom č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode v platnom znení.
2. Dozorným orgánom je:
Slovenská obchodná inšpekcia (SOI)
Inšpektorát SOI pre Bratislavký kraj:
Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovensko
+421 2/582 721 03 http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
3. VOP ďalej upravujú práva a povinnosti zmluvných strán pri využívaní webovej stránky obchodníka umiestnenej na adrese wwwpfb.sk (ďalej len „webová stránka“) a ďalšie súvisiace právne vzťahy.
4. Ustanovenia VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva a VOP sú vyhotovené v slovenskom jazyku. Kúpnu zmluvu je možné uzavrieť len v slovenskom jazyku za účelom dodania tovaru na území Slovenskej republiky. Pokiaľ nie je dohodnuté inak, obchodník dodáva tovar len na území Slovenskej republiky. Spotrebiteľ berie na vedomie, že tovar alebo služba môžu byť obchodníkom poskytnuté len v prospech osôb, ktoré neboli pozbavené spôsobilosti na právne úkony alebo ktorých spôsobilosť na právne úkony nie je obmedzená vo vzťahu k uzatváraniu zmluvných vzťahov.
5. Znenie VOP môže obchodník meniť alebo dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia VOP.
6. Spotrebiteľ odsúhlasením obsahu týchto VOP vyjadruje súhlas s tým, že komunikácia medzi obchodníkom a spotrebiteľom bude prebiehať výlučne prostredníctvom prostriedkov elektronickej komunikácie.
2. UŽÍVATEĽSKÝ ÚČET
1. Pri registrácii spotrebiteľa na webovej stránke si spotrebiteľ zvolí prihlasovacie meno (e-mail) a heslo (pokiaľ sa neregistruje cez Facebook alebo účet Google kedy sa použijú automaticky údaje z tejto platformy), prostredníctvom ktorého sa bude prihlasovať do svojho užívateľského rozhrania. Zo svojho užívateľského rozhrania môže spotrebiteľ objednávať tovary (ďalej len „užívateľský účet“). V prípade, ak to webové rozhranie obchodu umožňuje, môže spotrebiteľ vykonávať objednávanie tovaru taktiež bez registrácie priamo z webového rozhrania. V užívateľskom účte sa okrem iného evidujú vytvorené objednávky a priebeh ich realizácie, rezervácie, prípadne evidované zľavy a iné výhody spotrebiteľa.
V rozhraní nastavenia účtu si zákazník môže meniť, prihlasovacie údaje, pridať telefónne čísla a adresy, prípadne uložiť platobnú kartu pre ďalšie nákupy.
2. Pri registrácii na webovej stránke a pri objednávaní tovarov je spotrebiteľ povinný uvádzať správne a pravdivé údaje. Údaje uvedené v užívateľskom účte je spotrebiteľ pri ich akejkoľvek zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené spotrebiteľom v užívateľskom účte a pri objednávaní tovarov sú obchodníkom považované za správne.
3. Prístup k užívateľskému účtu je zabezpečený heslom. Spotrebiteľ je povinný zachovávať mlčanlivosť vo vzťahu k akýmkoľvek informáciám potrebným k prístupu do jeho užívateľského účtu a berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za porušenie tejto povinnosti zo strany spotrebiteľa.
4. Spotrebiteľ nie je oprávnený umožniť využívanie užívateľského účtu tretím osobám.
5. Obchodník je oprávnený zrušiť užívateľský účet, a to najmä v prípade, ak spotrebiteľ svoj užívateľský účet nevyužíva po dobu dlhšiu ako 12 mesiacov alebo keď spotrebiteľ podstatným spôsobom poruší povinnosti vyplývajúce mu z kúpnej zmluvy (vrátane VOP).
6. Spotrebiteľ berie na vedomie, že užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä prihliadajúc na vykonávanie údržby hardwarového a softwarového vybavenia obchodníka, resp. nutnú údržbu hardwarového a softwarového vybavenia tretích osôb.
3. UZAVRETIE KÚPNEJ ZMLUVY
1. Webové rozhranie obchodu obsahuje zoznam tovarov a služieb, ktoré obchodník ponúka na predaj, a to vrátane cien jednotlivo ponúkaného tovaru. Ponuka predaja tovarov a služieb a ceny týchto tovarov a služieb ostávajú v platnosti po dobu, kedy sú zobrazované na webovom rozhraní obchodu. Týmto ustanovením nie je dotknuté právo obchodníka uzavrieť s spotrebiteľ m kúpnu zmluvu za individuálne dohodnutých podmienok. Akékoľvek ponuky na predaj tovarov a služieb umiestnené na webovom rozhraní obchodu sú až do potvrdenia objednávky zo strany obchodníka nezáväzné a obchodník nie je povinný uzavrieť kúpnu zmluvu týkajúcu sa týchto tovarov a služieb. Uvedené sa zároveň vzťahuje na nákresy, vyobrazenie, rozmery a hmotnosť tovarov. Súčasťou tovaru nie sú dekoračné predmety, ktoré sú súčasťou vyobrazenia, ak osobitná zmluva uzavretá medzi spotrebiteľ m a obchodníkom neustanovuje inak.
2. Webové rozhranie obchodu obsahuje taktiež informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru. Informácie o nákladoch spojených s balením a dodaním tovaru uvedené na webovom rozhraní obchodu platia len v prípadoch, kedy je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
3. Pre účel objednania tovarov a služieb vyplní spotrebiteľ objednávkový formulár nachádzajúci sa na webovom rozhraní obchodu. Objednávkový formulár obsahuje najmä nasledovné informácie:
• Údaje o objednávanom tovare a službách (objednávaný tovar vloží spotrebiteľ do elektronického nákupného košíka na webovom rozhraní obchodu),
• Informáciu o cene a ostatných poplatkoch a o nákladoch spojených s dodaním tovaru a služieb,
• Údaje o spôsobe úhrady kúpnej ceny tovarov a služieb a • Údaje o požadovanom spôsobe doručenia objednávaného tovaru ( ďalej len „objednávka“).
4. Pred zaslaním objednávky obchodníkovi je spotrebiteľovi umožnené skontrolovať a meniť údaje vložené spotrebiteľom do objednávky. Spotrebiteľovi je zároveň umožnené meniť údaje, ktoré do objednávky spotrebiteľ vložil. Objednávku odošle spotrebiteľ obchodníkovi kliknutím na tlačidlo „Zadať objednávku a zaplatiť“. Údaje uvedené v objednávke sú obchodníkom považované za správne. Obchodník bez zbytočného odkladu potvrdí prijatie objednávky automatickou odpoveďou zaslanou na adresu elektronickej pošty spotrebiteľa uvedenej v užívateľskom rozhraní alebo v objednávke (ďalej len „elektronická adresa spotrebiteľa“).
5. Po preverení dostupnosti tovaru a podmienok realizácie dodania tovaru spotrebiteľovi, obchodník na elektronickú adresu spotrebiteľa potvrdí spotrebiteľovi dostupnosť tovaru a spôsob jeho dodania. Pokiaľ je možné dodať spotrebiteľovi len časť objednaného tovaru, obchodník uvedenú skutočnosť bez zbytočného odkladu oznámi na elektronickú adresu spotrebiteľa. V prípade, ak to nevyžaduje potreba upresnenia objednávky, uskutočnenie uvedených krokov sa považuje za záväzné objednanie tovaru alebo služieb zo strany spotrebiteľa.
6. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky (množstvo tovaru, výška kúpnej ceny, predpokladané náklady na dopravu a i.) požiadať spotrebiteľa o dodatočné potvrdenie objednávky (e-mailom, písomne či telefonicky).
7. Zmluvný vzťah medzi obchodníkom a spotrebiteľom vzniká doručením prijatia objednávky (akceptáciou objednávky) a jej potvrdením zo strany obchodníka zaslaným na elektronickú adresu spotrebiteľa.
8. Spotrebiteľ súhlasí s použitím komunikačných prostriedkov na diaľku pri uzatváraní kúpnej zmluvy. Náklady, ktoré vzniknú spotrebiteľovi pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy sú samostatnými a dobrovoľnými nákladmi spotrebiteľa bez akejkoľvek zodpovednosti obchodníka za vzniknuté náklady.
4. CENA TOVARU A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže spotrebiteľ uhradiť obchodníkovi nasledovnými spôsobmi:
• v hotovosti alebo prostredníctvom platobnej karty pri osobnom odbere tovaru v predajni obchodníka alebo na mieste vyzdvihnutia,
• prostredníctvom platobnej karty v platobnej bráne spoločnosti SUMUP
2. Obchodník je oprávnený žiadať od spotrebiteľa zálohu z celkovej výšky kúpnej ceny objednávky.
3. Prípadné zľavy z ceny tovarov poskytnuté obchodníkom spotrebiteľovi nie je možné vzájomne kombinovať, ak obchodník neuviedol inak.
5. Obchodník si vyhradzuje právo na opravu ceny tovaru pred odoslaním tovaru, ak zistí, že tovar bol ponúkaný za chybnú cenu. V takomto prípade musí obchodník spotrebiteľa o správnej cene informovať a ten musí s úpravou ceny súhlasiť. V opačnom prípade nedôjde k uzatvoreniu kúpnej zmluvy a objednávka bude obchodníkom stornovaná.
5. ZRUŠENIE OBJEDNÁVKY
1. Obchodník má právo už potvrdenú objednávku zrušiť v prípade, že tovar nie je z technických príčin možné dodať v dodacej lehote, alebo pokiaľ obchodník alebo jeho dodávatelia tovar prestali vyrábať, prípadne dodávať. V takom prípade bude obchodník bezodkladne spotrebiteľa kontaktovať za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že spotrebiteľ kúpnu cenu tovaru úplne alebo čiastočne uhradil, a spotrebiteľ nesúhlasí s poskytnutím iného tovaru, a ani s náhradným iným plnením, s inou dodacou lehotou, vráti obchodník spotrebiteľovi uhradenú kúpnu cenu do 14 dní rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri jeho úhrade. Obchodník sa môže s spotrebiteľ m dohodnúť na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
6. ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
1. Ak sa nejedná o prípad uvedený v bode 2 tohto článku VOP, či o iný prípad, kedy nie je možné od kúpnej zmluvy odstúpiť najmä z dôvodov uvedených v § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa, má spotrebiteľ právo od kúpnej zmluvy odstúpiť v lehote 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, príp. uzavretia zmluvy o poskytnutí služby, a to bez uvedenia dôvodu. Odstúpenie od kúpnej zmluvy je možné zaslať písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb na adresu obchodníka, elektronicky na e-mailovú adresu: info@pfb.sk alebo osobne na ktorejkoľvek predajni obchodníka.
Pokiaľ sa obchodník a spotrebiteľ nedohodnú inak, spotrebiteľ je povinný tovar vrátiť buď osobne, alebo odoslaním tovaru na adresu: Roman Zimčák - Passion, Lermontovova 3, Bratislava 811 05
V prípade, že spotrebiteľ využije právo na vrátenie tovaru, musí byť tovar nepoškodený.
2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že odstúpenie od zmluvy nie je možné v prípade, ak je predmetom kúpnej zmluvy dodávka:
- tovaru upraveného podľa priania spotrebiteľa
- tovaru upravovaného na mieru
- služby, ak sa jej poskytovanie začalo s výslovným súhlasom spotrebiteľa a došlo k úplnému poskytnutiu služby
- tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť z dôvodu ochrany zdravia alebo hygienických dôvodov a ktorého obal bol po dodaní porušený.
Ďalšie dôvody kedy odstúpenie od zmluvy nie je možné sú uvedené v § 19 ods. 1 zákona o ochrane spotrebiteľa.
3. Obchodník upozorňuje spotrebiteľa v súlade s § 15 ods. 1 písm. h) a § 21 ods. 5 zákona o ochrane spotrebiteľa na to, že ak spotrebiteľ odstúpi od zmluvy o službách v čase keď už obchodník začal s poskytovaním služieb, je spotrebiteľ v prípade odstúpenia od zmluvy povinný uhradiť obchodníkovi cenu za skutočne poskytnuté plnenie do dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy.
4. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP sa kúpna zmluva od počiatku ruší. Spotrebiteľ je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť obchodníkovi alebo ho odovzdať obchodníkovi, alebo osobe poverenej obchodníkom na prevzatie tovaru, a to na vlastné náklady; lehota sa považuje za zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň lehoty. V prípade, že spotrebiteľ poruší povinnosť podľa predchádzajúcej vety, vzniká obchodníkovi nárok na zmluvnú pokutu vo výške 1% kúpnej ceny za každý deň omeškania, maximálne však do výšky kúpnej ceny tohto tovaru. Týmto ustanovením nie je dotknutý nárok na náhradu prípadnej škody (napr. znehodnotenie alebo opotrebenie tovaru, náklady na inkaso pohľadávky a i.) vzniknuté porušením povinnosti, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta, a to i v prípade, kedy škoda presahuje zmluvnú pokutu. Obchodník týmto v súlade s § 21 ods. 4 zákona o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľa, že zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru a že náklady, ktoré vznikli v dôsledku takéhoto zníženia hodnoty tovaru znáša spotrebiteľ . V prípade ak je to možné, vráti spotrebiteľ tovar späť v pôvodnom obale.
5. Obchodník v súlade s § 15 ods. 1 písm. g) zákona o ochrane spotrebiteľa informuje týmto spotrebiteľa, že spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi.
6. V prípade odstúpenia od zmluvy podľa bodu 1 tohto článku VOP vráti obchodník spotrebiteľovi kúpnu cenu, vrátane nákladov vynaložených na najlacnejší spôsob na dodanie tovaru ponúkaný obchodníkom, a to, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od kúpnej zmluvy spotrebiteľom podľa bodu 1 tohto článku VOP, a to rovnakým spôsobom, aký použil spotrebiteľ pri jeho úhrade. Obchodník sa môže so spotrebiteľom dohodnúť na inom spôsobe úhrady, ak spotrebiteľovi nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník nie je povinný vrátiť spotrebiteľovi kúpnu cenu a súvisiace platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi.
7. Vo všetkých prípadoch odstúpenia podľa článku 6 Obchodných podmienok berie spotrebiteľ na vedomie, že platby za služby nie sú súčasťou nákladov na doručenie a dopravu a nebudú spotrebiteľovi vrátené.
8. V prípade, že sa spotrebiteľ dostane s platbou alebo iným plnením (prevzatie tovaru) do omeškania, je obchodník oprávnený pozdržať dodanie tovaru alebo poskytnutej služby až do momentu zaplatenia zo strany spotrebiteľa. Dva týždne po uplynutí obchodníkom stanoveného náhradného termínu platenia alebo prevzatia tovaru môže obchodník od zmluvy odstúpiť. V takom prípade zodpovedá spotrebiteľ obchodníkovi za škody vzniknuté v súvislosti s porušením zmluvnej povinnosti spotrebiteľom.
9. Spotrebiteľ nemôže bez predchádzajúceho súhlasu obchodníka jednostranne započítať svoju pohľadávku s pohľadávkou obchodníka. Spotrebiteľ nemá právo bez predchádzajúceho súhlasu obchodníka postúpiť akúkoľvek pohľadávku proti obchodníkovi tretej osobe, takéto postúpenie je neplatné. Spotrebiteľ nemá právo uplatniť si zádržné právo na tovar vo vlastníctve obchodníka na zabezpečenie svojej pohľadávky.
7. PREPRAVA A DODANIE TOVARU, DODACIA LEHOTA
1. Tovar sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená tretia osoba prevezme všetky časti objednaného tovaru. Dodanie objednaného tovaru alebo poskytnutej služby sa uskutoční v rámci dodacej lehoty, ktorú uviedol obchodník v potvrdení objednávky spotrebiteľovi. Dodacia lehota začína plynúť dňom nasledujúcim po dni, kedy obchodník potvrdí objednávku spotrebiteľa. V prípade platby bezhotovostným prevodom začína dodacia lehota plynúť dňom pripísania čiastky dohodnutej kúpnej ceny vrátane súvisiacich poplatkov na účet obchodníka. Pri kúpe viacerých druhov tovaru s odlišnou dodacou lehotou platí najdlhšia dodacia lehota, aj keď obchodník spravidla dodáva tovar naraz.
2. Spôsob doručenia tovaru si určuje spotrebiteľ . V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe požiadavky spotrebiteľa ako osobný odber, nesie riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy spotrebiteľ . V prípade osobného odberu je spotrebiteľ povinný tovar vyzdvihnúť do 24 hodín od doručenia oznámenia o možnosti vyzdvihnutia.
3. Ak je obchodník podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené spotrebiteľom v objednávke, je spotrebiteľ povinný prevziať tovar pri dodaní. Ak neprevezme spotrebiteľ tovar pri dodaní obchodníkom, je obchodník oprávnený požadovať poplatok za uskutočnené dodanie tovaru vo výške dojednanej v objednávke podľa platného cenníka a ďalej je oprávnený od kúpnej zmluvy odstúpiť.
4. V prípade, že je z dôvodu na strane spotrebiteľa nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom ako bolo uvedené v objednávke, je spotrebiteľ povinný uhradiť náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia podľa platného cenníka dopravy a doručenia
5. Obchodník je oprávnený vykonávať čiastočné dodávky. Každá časť dodávky sa považuje za samostatný obchod a môže byť pre tento prípad vydaná zvláštna faktúra.
6. Pri prevzatí tovaru od prepravcu/doručovateľskej služby je spotrebiteľ povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru a v prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne písomne oznámiť prepravcovi/doručovateľskej službe. V prípade nájdenia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí spotrebiteľ zásielku od prepravcu/doručovateľskej služby prevziať. Podpisom dodacieho listu spotrebiteľ potvrdzuje, že zásielka tovaru spĺňa všetky podmienky a náležitosti a na prípadnú neskoršiu reklamáciu ohľadom porušenia obalu zásielky nemusí byť prihliadané. V prípade porušenia tovaru vo vnútri zásielky, ktoré nebolo možné zistiť prehliadkou tovaru, bude reklamácia riešená individuálne podľa dohody s spotrebiteľom a prepravcom/doručovateľskou službou.
7. Cena dopravy na adresu určenú kupujúcim sa vzťahuje na konkrétne vytvorenú objednávku s vlastným objednávacím číslom - záväzná cena dopravy je prepočítaná automaticky po vložení tovaru do košíka.
8. ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA
1. Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadne zodpovednosti obchodníka za vady, vrátane zodpovednosti obchodníka za vady tovaru, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanovením § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka v platnom znení). Vadu môže spotrebiteľ vytknúť u obchodníka do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do dvoch rokov od dodania tovaru spotrebiteľovi, a to akoukoľvek vhodnou formou, najmä písomne prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb, alebo elektronicky na e-mailovú adresu: info@pfb.sk, alebo osobne v predajni obchodníka počas prevádzkovej doby (uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady ďalej aj ako "reklamácia"). Na účely urýchleného vybavenia reklamácie obchodník odporúča k reklamácii priložiť fotografie reklamovaného tovaru a jeho vád, prípadne rozsahu poškodenia. Spotrebiteľ je povinný poskytnúť obchodníkovi všetku súčinnosť na účely vybavenia reklamácie, najmä umožniť prehliadku reklamovaného tovaru a zistených vád. Záruka v dĺžke dvoch rokov nie je poskytovaná v prípade kúpy tovaru na účely výkonu podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania spotrebiteľa.
2. Ak spotrebiteľ uplatní práva zo zodpovednosti za vady, obchodník poučí spotrebiteľa o jeho právach zo zodpovednosti za vady a po dohode s spotrebiteľom určí spôsob vybavenia reklamácie. Obchodník poskytne spotrebiteľovi písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady spotrebiteľ. Obchodník v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu odstráni. Lehota nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý obchodník nemôže ovplyvniť (napr. dlhšia dodacia lehota na dodanie náhradného dielu od dodávateľa, výrobcu a pod.). O predĺžení lehoty na vybavenie reklamácie, ako aj o objektívnych dôvodoch jej predĺženia, bude obchodník bez odkladu informovať spotrebiteľa.
3. Obchodník zodpovedá spotrebiteľovi za to, že predávaná vec je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez vád. Zhodou s kúpnou zmluvou sa rozumie, že predávaná vec má akosť a úžitkové vlastnosti požadované zmluvou, obchodníkom, výrobcom alebo jeho zástupcom popisované, alebo na základe ním vykonávanej reklamy očakávané, poprípade akosť a úžitkové vlastnosti pre vec takého druhu obvyklé, že zodpovedá požiadavkám právnych predpisov, je v tomu zodpovedajúcom množstve, miere alebo hmotnosti a zodpovedá účelu, ktorý obchodník pre použitie veci uvádza alebo pre ktorý sa vec obvykle používa.
4. V prípade, že vec pri prevzatí spotrebiteľom nie je v zhode s kúpnou zmluvou (ďalej len „rozpor s kúpnou zmluvou“), a ak obchodník zodpovedá za vadu predanej veci, má spotrebiteľ právo na to, aby obchodník bezodkladne a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúcemu kúpnej zmluve, a to podľa požiadavky spotrebiteľa buď výmenou veci, alebo jej opravou; ak nie je taký postup možný, môže spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny veci alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, pokiaľ spotrebiteľ pred prevzatím veci o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám spôsobil.
5. Vzhľadom k tomu, že tovar je predávaný na základe vyobrazení uvedených vo webovom rozhraní obchodu, nebudú pri výrobkoch a tovaroch zo živých rezaných kvetov a iných rastlín považované malé zmeny alebo odchýlky vo farbe, štruktúre, vzore, gramáži, oproti vzorke alebo vyobrazeniu tovaru (považované) za jeho vady. V takom prípade sa výrobok bude považovať za zhodný v zmysle požiadaviek uvedených v kúpnej zmluve. Záruka sa ďalej nevzťahuje na poškodenie vzniknuté vyššou mocou (napr. prírodné javy, záplavy, krupobitie a pod.); vady vzniknuté v dôsledku bežného opotrebenia; vady spôsobené nesprávnym, nešetrným a nevhodným používaním tovaru, jeho nesprávnym alebo nevhodným umiestnením, skladovaním alebo dopravou, ako aj iné poškodenia a vady vzniknuté z dôvodu na strane spotrebiteľa.
Záručná doba pre:
-
Rezané a kvitnúce črepníkové rastliny je do 24 hodín od ich zakúpenia.
-
Stálo zelené črepníkové rastliny, menšieho vzrastu je do 3 dní od zakúpenia.
-
Stálo zelené črepníkové rastliny, väčšieho vzrastu je do 7 dní od zakúpenia.
6. Obchodník má právo požadovať, aby mu spotrebiteľ tovar odoslal. Spotrebiteľ je povinný umožniť obchodníkovi vykonať opravu tovaru. Obchodník môže od spotrebiteľa požadovať, aby menší reklamovaný tovar priniesol späť do určenej predajne obchodníka, ktorá je najbližšie k miestu dodania, spolu s kópiou dodacieho listu, platobným dokladom a záručným listom.
7. Ak sa nejedná o veci, ktoré sa rýchlo kazia alebo o veci použité, zodpovedá obchodník za vady, ktoré sa prejavia ako rozpor s kúpnou zmluvou po prevzatí veci v záručnej dobe (záruka).
8. Spotrebiteľ je povinný vytknúť zjavné vady na tovare bez zbytočného odkladu po jeho prevzatí akoukoľvek formou, najlepšie priamo na dodacom liste alebo v preberacom protokole.
9. Vady, ktoré sa vyskytnú neskôr, môžu byť uplatnené iba v rámci reklamačného konania podľa Reklamačného poriadku obchodníka.
10. V prípade výskytu vady na digitálnom plnení má spotrebiteľ práva zo zodpovednosti za vady v zmysle § 852g a nasl. Občianskeho zákonníka.
9. ĎALŠIE PRÁVA A POVINNOSTI ZMLUVNÝCH STRÁN
1. Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny tovaru. Do tej doby nesmie spotrebiteľ tento tovar predať, založiť, darovať, prenajať alebo požičiavať. Spotrebiteľ nemá právo s týmto tovarom disponovať bez predchádzajúceho výslovného súhlasu obchodníka a nesie plné riziko za spôsobené škody, straty a zničenie tovaru.
2. Spotrebiteľ berie na vedomie, že programové vybavenie a ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu (vrátane fotografií ponúkaného tovaru) sú chránené autorským právom. Spotrebiteľ sa zaväzuje, že nebude vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užívať programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace webové rozhranie obchodu.
3. Spotrebiteľ nie je oprávnený pri využívaní webového rozhrania obchodu používať mechanizmy, programové vybavenie alebo iné postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na prevádzku webového rozhrania obchodu. Webové rozhranie obchodu je možné užívať len v rozsahu, ktorý nie je na úkor práv ostatných spotrebiteľov obchodníka a ktorý je v súlade s jeho určením.
4. Obchodník nie je vo vzťahu ku spotrebiteľovi viazaný žiadnymi kódexami správania.
5. Spotrebiteľ berie na vedomie, že obchodník nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahu tretích osôb do webovej stránky alebo v dôsledku použitia webovej stránky v rozpore s jej určením.
6. Spotrebiteľ má v zmysle zákona č. 79/2015 Z.z. o odpadoch v platnom znení v každej prevádzkarni obchodníka možnosť vrátiť obalový materiál (zodpovedajúci druhu, tvaru a veľkosti predávaného tovaru). Pokiaľ spotrebiteľ nevyužije možnosť vrátenia obalu, je povinný v zmysle zákona o odpadoch sám, na vlastné náklady a nebezpečenstvo zabezpečiť správnu likvidáciu obalov.
10. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV A ZASIELANIE OBCHODNÝCH INFORMÁCIÍ
1. Informácie o spracovaní osobných údajov, vrátane informácií o používaní súborov cookie, možno nájsť v našich zásadách ochrany osobných údajov a našich nastaveniach cookies (v spodnej časti stránky odkaz s názvom "COOKIES ").
2. Obchodník môže použiť osobné údaje o vašom nákupe u nás, ktoré sme dostali od vás alebo prostredníctvom cookies, v agregovanej, tj. súhrnnej forme, za účelom merania dosahu a optimalizácia našich webových stránok.
3. Obchodník získava, spracúva a uchováva osobné údaje spotrebiteľa výlučne v súlade s požiadavkami Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.4.2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a doplnení niektorých zákonov. Poskytnutie týchto údajov je zmluvnou podmienkou a slúži na účely plnenia zmluvy. Takto získané osobné údaje sú uchovávané aj po splnení kúpnej zmluvy pre daňové a archivačné účely na dobu upravenú aktuálne platnými právnymi predpismi.
11. DORUČOVANIE
1. V prípade, že nebude dohodnuté inak, všetka korešpondencia súvisiaca s kúpnou zmluvou musí byť druhej zmluvnej strane doručená písomne, a to elektronickou poštou, osobne alebo doporučene prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb. Spotrebiteľovi je väčšina doručovaných správ doručovaná na adresu elektronickej pošty uvedenú v jeho užívateľskom účte.
2. Správa je doručená:
• v prípade doručovania elektronickou poštou momentom jej odoslania do dispozičnej sféry adresáta elektronickej pošty; integrita správ zaslaných elektronickou poštou môže byť zaistená certifikátom,
• v prípade osobného doručovania či prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb prevzatím zásielky adresátom,
• v prípade osobného doručovania či prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb tiež odopretím prevzatia zásielky, ak adresát odoprie (poprípade osoba oprávnená za neho zásielku prevziať) zásielku prevziať,
• v prípade doručovania prostredníctvom prevádzkovateľa poštových služieb márnym uplynutím lehoty pre uloženia a vyzdvihnutie zásielky a predloženia výzvy adresátovi k prevzatiu uloženej zásielky, ak dôjde k uloženiu zásielky u prevádzkovateľa poštových služieb, a to i v prípade, že sa adresát o uložení nedozvedel.
12. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Obchodník výslovne upozorňuje spotrebiteľa, že predávaný tovar je určený na použitie v domácnosti, pokiaľ nie je v kúpnej zmluve uvedené inak. Predávaný tovar v zásade nie je vhodný na použitie pre komerčné účely, napr. do jedální, hotelov a pod. Obchodník nezodpovedá za vady tovaru spôsobené nadmernou záťažou, používaním tovaru na iné komerčné alebo nekomerčné účely než jeho použitie v domácnosti.
2. Pokiaľ vzťah súvisiaci s použitím webovej stránky alebo právny vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný (zahraničný) prvok, tak sa strany dohodli, že sa ich vzájomný vzťah riadi slovenským právnym poriadkom. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
3. Obchodník je oprávnený predávať tovar a poskytovať služby na základe príslušného živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad.
4. Ak je niektoré ustanovenie VOP neplatné alebo neúčinné, alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, zmluvné strany sa zaväzujú sporné ustanovenie nahradiť ustanovením, ktorého zmysel sa neplatnému ustanoveniu čo najviac približuje. Neplatnosťou alebo neúčinnosťou jedného ustanovenia nie je dotknutá platnosť a účinnosť ostatných ustanovení týchto VOP. Zmeny a doplnky kúpnej zmluvy či VOP vyžadujú písomnú formu.
5. Jednotlivé kúpne zmluvy sú archivované obchodníkom v elektronickej podobe a nie sú prístupné tretím osobám.
6. Obchodník týmto informuje spotrebiteľov, že žiadnym spôsobom nezabezpečuje a neoveruje, či hodnotenia tovarov, ktoré predáva alebo poskytuje, pochádzajú od spotrebiteľov, ktorí si tovar skutočne kúpili alebo použili.
7. V zmysle § 5 ods. 1 písm. f) a l) zákona o ochrane spotrebiteľa obchodník oznamuje, že sa spotrebiteľ môže s prípadnou žiadosťou o nápravu týkajúcou sa postupu obchodníka obrátiť písomne na adresu sídla obchodníka alebo elektronickou formou na e-mailovú adresu info@pfb.sk a v prípade, že mu nebude vyhovené, sa môže obrátiť so sťažnosťou na príslušný orgán dohľadu alebo štátneho dozoru. Obchodník nie je členom organizácie ani zmluvnou stranou, ktorá umožňuje mimosúdne urovnanie spotrebiteľských sporov.
8. V prípade, že medzi spotrebiteľom a obchodníkom vznikne z kúpnej zmluvy alebo zo zmluvy o poskytovaní služieb spor, ktorý sa nepodarí vyriešiť vzájomnou dohodou (teda obchodník na žiadosť spotrebiteľa o nápravu odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania), môže spotrebiteľ ako spotrebiteľ tiež predložiť návrh na alternatívne riešenie spotrebiteľského sporu určenému subjektu alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov, ktorým je Slovenská obchodná inšpekcia, so sídlom Bajkalská 21/A, 827 99 Bratislava, Slovenská republika, IČO: 173 31 927, e-mail: adr@soi.sk (viac na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi) alebo príslušná oprávnená právnická osoba zapísaná v zozname subjektov alternatívneho riešenia sporov vedenom Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky podľa § 24 ods. 1 písm. a) zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov (zoznam je dostupný na stránke https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1?csrt=15803837029142085342).
Spotrebiteľ môže na urovnanie sporu využiť aj online platformu založenú Európskou komisiou na nasledujúcom odkaze: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage.
9. Obchodník týmto v zmysle § 5 ods. 3 písm. b) zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode v platnom znení informuje spotrebiteľa, že (a) jednotlivé technické kroky/úkony potrebné na uzatvorenie kúpnej zmluvy sú uvedené v článku 3 týchto VOP a ďalej v objednávkovom formulári, (b) objednávku je možné pred odoslaním meniť, opraviť a upravovať za podmienok uvedených v článku 1 a 3 týchto VOP, (c) uzatvorená kúpna zmluva bude uložená u obchodníka, pričom spotrebiteľ k nej nebude mať prístup; spotrebiteľ si však môže sám uložiť, vytlačiť a archivovať potvrdenie o prijatí objednávky, ktoré obsahuje uvedenie podstatných údajov z kúpnej zmluvy, najmä druh a množstvo tovaru, cenu tovaru, dátum dodania, informácie o objednanej doprave s cenou dopravy, (d) kúpnu zmluvu je možné uzatvoriť v slovenskom jazyku.
10. Obchodník týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. i) a § 15 ods. 1 písm. j) zákona o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľa, že dĺžka trvania kúpnej zmluvy je daná z podstaty samotnej kúpy tovaru, a teda splnením si povinností zmluvných strán t. j. obchodník dodá tovar riadne a včas spotrebiteľovi a spotrebiteľ riadne a včas zaplatí obchodníkovi za tovar kúpnu cenu vrátane DPH a ceny za dopravu a tovar prevezme. Spotrebiteľ je povinný zaplatiť cenu v dodacej lehote uvedenej obchodníkom v potvrdení o prijatí objednávky a prevziať tovar pri jeho dodaní, resp. v lehote určenej obchodníkom pri osobnom odbere alebo v lehote špecifikovanej poštovou alebo špedičnou službou. Práva spotrebiteľa vyplývajúce zo záruky za tovar nie sú týmto ustanovením dotknuté. Právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v zmysle článku 6 týchto VOP a právo na zrušenie kúpnej zmluvy v zmysle článku 5 týchto VOP nie je týmto ustanovením dotknuté.
11. Obchodník týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. h) zákona o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľov, že neposkytuje spotrebiteľom popredajný servis s výnimkou zákazníckej linky na tel. čísle uvedenom v záhlaví VOP, prostredníctvom ktorej poskytuje spotrebiteľom všeobecné informácie k predávaným tovarom a službám.
12. Obchodník týmto v zmysle § 5 ods. 1 písm. j) a písm. k) zákona o ochrane spotrebiteľa informuje spotrebiteľov, že všetky údaje o funkčnosti veci s digitálnymi prvkami, digitálneho obsahu a digitálnej služby a údaje o kompatibilite a interoperabilite sú spotrebiteľom poskytnuté v návode na použitie k vybranému tovaru. Prípadné chýbajúce informácie poskytne obchodník spotrebiteľom na ich vyžiadanie, a to aj v prípadnej súčinnosti s dodávateľom alebo výrobcom tovaru.
Spotrebiteľ vyhlasuje, že si vyššie uvedené VOP prečítal v plnom rozsahu, porozumel ich obsahu, t. j. že sa s VOP v plnom rozsahu oboznámil. VOP sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Spotrebiteľ ďalej vyhlasuje, že získal informácie o spracúvaní osobných údajov súvisiacom s kúpou tovaru prostredníctvom internetového obchodu na webovej stránke https://www.pfb.sk
Tieto VOP sú platné a účinné dňom 01.09.2024
Obchodník je oprávnený vykonať úpravy a zmeny VOP v súlade s príslušnými
právnymi predpismi. Na práva a povinnosti spojené s uplatnením práv sa vždy vzťahujú VOP, ktoré boli platné a účinné v čase kúpy tovaru (uzavretia kúpnej zmluvy).
Príloha: